System kontroli realizacji zleceń
usługi spawalnicze
Naprawa głowic silnikowych

Naprawa i regeneracja głowic

Głowica to część silnika spalinowego, która zamyka przestrzeń cylindra, umożliwiając sprężanie powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej, a tym samym powodując zapłon i poruszanie się pojazdu.

To w głowicy znajduje się również przynajmniej część komory spalania, a także wbudowane w tą komorę elementy układu rozrządu danego silnika. Wpływa przy tym też na trwałość, sztywność oraz hałaśliwość silnika, a raczej ograniczenie owej hałaśliwości na rzecz najmniej słyszalnej – jak to tylko możliwe – pracy.

Silnik

Nic zatem dziwnego, że dbałość o głowice jest tak istotna, a ich odpowiednia regeneracja – w momencie, gdy uległy jakiemukolwiek uszkodzeniu – niezwykle ważna dla poprawnego działania pojazdu.

Nasza firma świadczy najwyższej jakości usługi w tym zakresie – przed rozpoczęciem naprawy dokładnie sprawdzamy, które miejsce i jakiemu uszkodzeniu uległo, dajemy klientom czas na zastanowienie się i podjęcie decyzji (nieraz zakres koniecznych napraw okazuje się być szeroki), a następnie przystępujemy do aktywnej pracy!

Cylinder samochodowy

Naprawa i regeneracja głowic silnikowych to praca skomplikowana oraz złożona, ze względu na liczne warianty możliwych uszkodzeń, jak również rosnące oczekiwania klientów, którzy wymagają pełnego profesjonalizmu, dokładności, precyzji, a jednocześnie szybkości i skuteczności.

Regeneracja głowicy nie jest łatwa ze względu na jej złożoną budowę, lecz nasza firma podejmując się tego trudnego zadania informuje, iż posiada zarówno doświadczenie w przeprowadzaniu tego typu operacji, jak też nowoczesny park maszynowy z najwyższej klasy sprzętem do obróbki głowic firmy NEWEN oraz BERCO.

Głowice samochodowe wykonane są z aluminium lub żeliwa. Regeneracja głowic – w przypadku uszkodzeń zewnętrznych – polega na spawaniu i frezowaniu powierzchni pęknięć, a następnie na wytoczeniu nowego łoża dla wału rozrządu.

Nieco trudniejsze w zdiagnozowaniu i naprawie są pęknięcia wewnętrzne – w przypadku ich odkrycia powierzchnię również szlifuje się, bądź spawa. Czasem konieczne jest zamontowanie także nowych prowadnic zaworowych i uszczelniaczy, gdyż to one mogły ulec uszkodzeniu, a ich regeneracja bywa nieopłacalna.

W przypadku głowic żeliwnych, pęknięcia spawane są elektrodą żeliwną, a następnie nadmiar spawu podlega wyszlifowaniu.