System kontroli realizacji zleceń
usługi spawalnicze
Naprawa głowic silnikowych
Facebook

Spawanie bloku silnika

Blok silnika samochodowego to centrum jednostki napędowej – wraz z głowicą (głowicami) stanowi obudowę dla układu korbowego (zmieniającego ruch posuwisto-zwrotny na obrotowy) oraz układu rozrządu silnika, jak również umożliwia umocowanie osprzętu silnika i jego samego w pojeździe.

Można powiedzieć, że to serce całego pojazdu. Składa się z dwóch części – bloku cylindrowego oraz skrzyni korbowej.

Silnik w samochodzie

Bez silnika żadna maszyna nie jest w stanie samodzielnie się poruszać. Blok silnika jest na tyle wytrzymały, by przetrwać niejedno, lecz każdy używany element z biegiem czasu się zużywa. Co wtedy?

Bloki silnikowe mogą pęknąć, ulec uszkodzeniu podczas stłuczki, bądź na przykład zostać potłuczone przez oderwane korbowody, czy w wyniku jakichkolwiek innych usterek. Nie oznacza to wcale, że całość należy koniecznie wymieniać i płacić horrendalne sumy. Nie ma również żadnego cudownego specyfiku, który byłby w stanie posklejać zepsute elementy. Jedynym, najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem jest zespawanie zniszczonego miejsca!

Spawanie

Nasza firma opracowała unikalny sposób spawania żeliwa – właśnie w tym się specjalizujemy.

Dzięki najnowszej technologii jesteśmy w stanie skutecznie zespawać powierzchnie bloków silnikowych oraz innych maszyn. Przy tym posiadane przez nas sprzęty umożliwiają zajęcie się nie tylko przeciętnej wielkości silnikami, lecz również tymi o nieco większych gabarytach.

Żeliwo (stop żelaza z węglem i innymi, występującymi w drobniejszej domieszce składnikami) to materiał uznawany w spawalnictwie za nieco ciężki w obróbce, ze względu na jego kruchość i skłonność do pęknięć przy naprężeniu spawalniczym.

Dlatego uważa się, że najlepiej – i dla najlepszego efektu – należy stosować w reperowaniu pęknięć żeliwnych bloków silnikowych spoiw niklowych lub ze stopów niklu.Mogą one podlegać obróbce mechanicznej nawet bez uprzedniej obróbki cieplnej.

Blok silnika może zostać zreperowany w wyniku spawania:
– na zimno
– na gorąco
– na półgorąco

Spawanie na gorąco

Wszystkie sposoby wymagają wielkiej precyzji, dokładności, doświadczenia, przygotowania powierzchni i brzegów pęknięcia do późniejszego spawania, wyboru właściwego spoiwa, stosownego sprzętu oraz dobrania odpowiedniej metody do indywidualnego przypadku, maszyny, jak również uszkodzenia.

Nasza firma zapewnia swoim klientom najlepszą obsługę – zadowolenie klienta oraz właściwe zreperowanie usterki jest naszym priorytetem.